Beszorítás a késői játékban (Late game containment)

Nem találtam jobb magyar kifejezést rá, de azt hiszem érthető, hogy miről szól ez a cikk. Sticknek volt egy előadása erről, amit Bill összefoglalt ezen az oldalon. Itt látható a referencia pozíció, amiből érdemes kiindulni, és azon gyakorolni. A fő cél, hogy többször játsszuk végig ezt az állást, tanulva a hibáinkból.

Akinek van XG-je, az ezt a kódot kijelölve (control-C): XGID=---B-aC-B----C-----AACccc-:1:1:1:00:0:0:3:0:10 , majd az xg-re lépve egy control-V billentyű kombinációval be tudja magának rakni, majd control+P-vel el is lehet kezdeni.


is Player 2

score: 0
pip: 38
Unlimited Game
Jacoby Beaver
pip: 181
score: 0

is Player 1
XGID=---B-aC-B----C-----AACccc-:1:1:1:00:0:0:3:0:10
on roll, cube action?

Analyzed in XG Roller+ No redouble Redouble/Take
  Player Winning Chances: 43,01% (G:0,00% B:0,00%) 42,88% (G:0,00% B:0,00%)
  Opponent Winning Chances: 56,99% (G:39,43% B:1,22%) 57,12% (G:39,50% B:1,19%)
  Cubeless Equities -0,546 -1,099
Cubeful Equities
No redouble:-0,395
Redouble/Beaver:-2,000 (-1,605)
Redouble/Pass:+1,000 (+1,395)
 
Best Cube action: No redouble / Beaver
Percentage of wrong pass needed to make the double decision right: 34,9%

eXtreme Gammon Version: 2.10

Alul van összegyűjtve a stratégiai és taktikai része a dolognak, de igazából sokkal többet tud az ember tanulni, ha nagyon sokszor végigjátssza a példa állást, mint hogy betanulja ezeket a szabályokat, megfigyeléseket.

Szerkezeti rész

Stratégiai rész

Taktikai rész / Bábujáték