A alapértelmezett válasz a B -24/20(2), 13/9(2)

Csak akkor lépsz mást, ha

1) ütni tudsz:: ilyenkor a legtöbb lépés egyértelmû.

a. (32S) ha megnyitja a hátsó bábuját, és úgy ütünk 24/20(2), 8/4(2)*
b. (41$, 43Z) üss kettõt az udvarában és csináld meg a 4-es pontot  24/20*/16*, 8/4(2)
41$ - DMP, GS: 24/20*/16*, 13/9(2)
c. (41S) az egyetlen válasz, ahol a 2-es pont megcsinálása helyes 24/16*, 6/2(2)* (21S-nél már hiba)
GS: 24/20(2), 13/9(2)

is Player 2

score: 0
pip: 162
                         
Unlimited Game
Jacoby Beaver
                          pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-aa---E-C---dE--ac-e----B-:0:0:1:44:0:0:3:0:10
to play 44

1. Book1 24/16* 6/2*(2) eq: +0,504
Player:
Opponent:
60,50% (G:21,69% B:1,48%)
39,50% (G:9,35% B:0,36%)
2. Book1 24/16* 13/9(2) eq: +0,424 (-0,079)
Player:
Opponent:
60,21% (G:17,56% B:0,91%)
39,79% (G:9,10% B:0,33%)
 
1 Generated by GameSite 2000, Ltd on 2011.02.26. using eXtreme Gammon 2.00
Analyzed in XG Roller++

d. (43S, 54S) üss és egyben csinálj egy pontot az otthonodban 13/5(2)*:
e. (64S, 54D) üss kint és csinálj egy új pontot az udvarodban 24/16*, 13/9(2)
GS
, DMP 24/16*(2)


is Player 2

score: 0
pip: 157
                         
Unlimited Game
Jacoby Beaver
                          pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-a----EaC---dE--ac-e----B-:0:0:1:44:0:0:3:0:10
to play 44

1. Book1 24/16*(2) eq: +0,370
Player:
Opponent:
59,37% (G:13,47% B:0,61%)
40,63% (G:8,90% B:0,33%)
Conf.: ± 0,004 (+0,366...+0,374) - [100,0%]
2. Book1 24/16* 13/9(2) eq: +0,351 (-0,019)
Player:
Opponent:
58,28% (G:16,67% B:0,92%)
41,72% (G:9,78% B:0,40%)
Conf.: ± 0,004 (+0,347...+0,356) - [0,0%]
 
1 Generated by Neil Kazaross on 2010.08.25. using eXtreme Gammon 1.21
25920 Games rolled with Variance Reduction.
Dice Seed: 59298619
Moves and cube decisions: 4-ply

is Player 2

score: 0
pip: 158
                         
Unlimited Game
Jacoby Beaver
                          pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-b----E-C---cE--ad-e----B-:0:0:1:44:0:0:3:0:10
to play 44

1. Book1 24/16* 13/9(2) eq: +0,438
Player:
Opponent:
60,27% (G:18,21% B:1,40%)
39,73% (G:10,06% B:0,51%)
Conf.: ± 0,005 (+0,432...+0,443) - [100,0%]
2. Book1 24/20(2) 13/9(2) eq: +0,411 (-0,027)
Player:
Opponent:
59,32% (G:15,52% B:0,68%)
40,68% (G:7,07% B:0,32%)
Conf.: ± 0,004 (+0,407...+0,415) - [0,0%]
3. Book1 24/16*(2) eq: +0,402 (-0,036)
Player:
Opponent:
60,29% (G:13,89% B:0,91%)
39,71% (G:9,82% B:0,43%)
Conf.: ± 0,005 (+0,397...+0,407) - [0,0%]
 
1 Generated by Ken Bame on 2009.12.30. using eXtreme Gammon 1.11
31104 Games rolled with Variance Reduction.
Dice Seed: 1
Moves and cube decisions: 3-ply

2) Ha az ötös pont blokkolva van, 13/5(2) a válasz a 31P-re

3) Néha akkor sem ütsz, ha tudnál:
a. Ne csapj le a kettes pontodra a következõ megnyitásoknál 51S, 21S (kivéve gammon gonál, 8/4(2), 6/2*(2))
b. Ne üss ha két bábut hoz le 43-al (43D). Jobb elõrejönni, így nem tud falat építeni eléd, ezzel egyidõben elkezdesz te is támadni a te oldaladon. 
(GG-nál ütni, GS: 24/20(2) 13/9(2) DMP: 24/16*(2))


is Player 2

score: 0
pip: 160
                         
Unlimited Game
Jacoby Beaver
                          pip: 167
score: 0

is Player 1
XGID=-b----E-C---cE-aac-e----B-:0:0:1:44:0:0:3:0:10
to play 44

1. Book1 24/20(2) 13/9(2) eq: +0,421
Player:
Opponent:
59,46% (G:16,25% B:0,75%)
40,54% (G:7,34% B:0,35%)
Conf.: ± 0,003 (+0,418...+0,424) - [100,0%]
2. Book1 24/16*(2) eq: +0,411 (-0,010)
Player:
Opponent:
60,19% (G:15,20% B:1,11%)
39,81% (G:10,06% B:0,46%)
Conf.: ± 0,003 (+0,408...+0,414) - [0,0%]
3. Book1 24/16* 13/9(2) eq: +0,410 (-0,011)
Player:
Opponent:
59,36% (G:18,64% B:1,58%)
40,64% (G:10,50% B:0,53%)
Conf.: ± 0,004 (+0,406...+0,413) - [0,0%]
 
1 Generated by GameSite 2000, Ltd on 2009.12.29. using eXtreme Gammon 2.00
62208 Games rolled with Variance Reduction.
Dice Seed: 1
Moves and cube decisions: 3-ply

Meccs játéknál, ha vezetünk, akkor B24/20(2), 13/9(2), viszont hátrányban ütni kell.

4) Néha az alapértelmezett lépés B24/20(2), 13/9(2) üt egyébként is, mint a  21$ or 62R után.


Gammon go:

44A - 8/4(2), 6/2*(2) vagy P - 13/5(2) gammon go-nál néha jobb a kevésbé aggresszív lépésnél (21S, 32S, 51S, 63S, 63R, 64P). Nem úgy, mint a 33 válaszlépésnél, ahol B - 24/21(2) 13/10 (2) még mindig sokszor jó.
44D (Down 24-16*, 13-9(2), az ütést feltételezve) jobb 64S után, mint a futás (R - 24/16*(2)). D (Down 24-16*, 13-9(2)) szintén jobb 43D-nél, mint B(24/20(2), 13/9(2)).